Sahabat yang saaaangat baik hati..

Genap 12 hari atas pemergiannya...

Hari ini genap 12 hari arwah 'pergi' meninggalkan kami.Terima kasih atas sokongan semua...Ameer mula menampakkan reaksi kerinduannya.Bila dia menangis ajer...mulalah dia memanggil..ayahhhhhh....ayahhhhhhh... Sebak..pilu...memasing mula terasa...Tiap malam kami sedekahkan Yassin..Panduan untuk anak2..selalulah baca untuk ayah..supaya sejuk pusara ayah..yer..kitakan dapat ekon..ayah pun nak ekon jugak kan..Ayah selalu ada kat kita..Ayah tak pergi mana pun..cuma jasad dia jer Allah amek balik.Sebab badan kita ni Allah punyer, dia bagi pinjam sekejap..Kan cikgu dah ajar..kita dibuat dari tanah..sebab tu lah kita kena tanam kat tanah balik..sebab nak bagi Allah balik..Roh kita, kita punyer.Sebab tu bila jasad dah mati roh kita akan sentiasa datang jumpa keluarganya...dan ingatan dia bersama ngan kita untuk selamanya..
Kalau gaduh..ayah nangis tau..sian ayah..sedih ayah tengok tau.Tapi kalau kita buat baik, tak gaduh-gaduh..sembahyang..baca untuk ayah selalu..senyum ayah...suka sangat ayah tau..
YA ALLAH KAU TABAHKANLAH HATI KU UNTUK MENERUSKAN KEHIDUPAN INI...

2 comments:

  1. Salam,
    Lin dan anak2, bersabarlah atas dugaan tuhan ini. Sesungguhnya tuhan lebih menyayanginya. Yang hidup perlu meneruskan kehidupan walaupun pahit ujian ini. Tabahkan hati dan sentiasalah sujud pada Ilahi. Dia seorang kawan yang amat baik dan semuga rohnya bersama orang2 soleh.
    Alfatihah.
    Kamaruzaman - Agromet

    ReplyDelete